מהאוקיינוס אל הערים,

מהמדבר אל ההרים,

מהפרח אל החיה, 

מהחלל אל הזמן,

הכל נשלט 

על ידי חוקי היקום

יין ויאנג הם הכל.

בלעדיהם כלום לא יכול להתקיים

והכל משתנה

״מיצ׳יו קושיו״ 


את המושג מקרוביוטיקה תבע ג׳ורג׳ אושאווה (יפן), כאשר ניסה להסביר למערב את חכמת המזרח. מקרוביוטיקה, מאקרו - גדול, ביו - חיים, הקשר בין בריאות הפרט לבין הדיאטה שלו, פעילותו, גישתו הרוחנית וסביבתו הכוללת.

בעזרת הבנה ברורה של חוקי האנושות הקדומים נוכל להגיע לפוטנציאל האנושי הטמון בנו בכל הזדמנות שנבחר, להפוך עצב לשמחה, מחלה לבריאות, מלחמה לשלום. במקום שבו יש הבנה של סדר היקום תשרור שלווה ואהבת אמת, רק אם נכיר את עצמנו כחלק מהעולם, ונוכל להסתגל לנסיבות המשתנות סביבנו נחייה בבריאות, אושר שלווה וחופשיות. 

בעזרת העקרונות הפילוסופים העתיקים של סין ויפן, יין ויאנג, הרחיב ג׳ורג׳ אושאווה את התיאוריות שלו לנושאים כמו תזונה, רפואה, כימיה, אתיקה, דת, חינוך ועסקים. מקרוביוטיקה היא דרך לאזן בין גוף לנפש על ידי התאמת המזון שאנו אוכלים למצבנו הבריאותי ולאורח חיינו וכן לסביבתנו ולאקלים הסובבים אותנו.

כנערה שסבלה מכאבי בטן ובילתה ימים שלמים במיטה שמעתי את המושג מקרוביוטיקה לא מעט, על פי הרפואה המערבית הייתי ילדה בריאה למדי, בלי שום הבחנה יוצאת דופן. אחרי שלל בדיקות וכשהכאבים ממשיכים והמשקל יורד אמא הלכה ללמוד את התזונה כדי לסייע לי, ובעצם לכל הבית. המורה שלה ד"ר נייזוב רופאה סינית נוסף להיותה רופאה מערבית, אישה מבריקה ובעיקר מורה לחיים, מעבירה את ימיה בטיפול וריפוי חולים על ידי שילוב של תזונה ודיקור סיני. 

דרך החיים החדשה שנכנסה אלינו הביתה הרימה אותי לאט לאט מהמיטה, זה התחיל עם דייסת קוקו דייסה שאמא קולה את הדגנים וטוחנת אותם, האקמול לכאבי הראש או הנפיחות בבטן היה אמבושי ועדיין תמיד נמצא בהישג יד, מרקים בלי סוף והמון חיבור להבנה של התזונה כתרופה,

תרופה לאיזון הנפש והגוף יחד.

 

 


השאירי תגובה

×