לילך המדקרת המופלאה שלי מעין עירון, ביקשתי ממנה לכתוב לנו כמה מילים על איך אנחנו יכולות להגיע נכונות יותר לחורף, 
מקווה שתהנו, תוכלו למצוא באתר שלה עוד תכנים מעניינים ומעשירים- ברוכים הבאים | lilachbuchler 
 
הכיני גופך לחורף: בדיוק כמו שאנחנו רוצות שהרכב שלנו ייסע כמו שצריך גם בחורף, כך
נרצה גם להכין את הגוף והנפש לעונה הקרה המתקרבת.
 
כלומר, בטח כדאי להגיע למוסך להחלפת שמנים ולבוא לטיפול אלטרנטיבי בקליניקה לחיזוק המערכת החיסונית ושיפור הגוף והנפש, אבל יש הרבה מה לעשות כדי לתחזק את הרכב (הגוף) גם בעצמינו.
לכן, אני ממליצה לך על הטיפים הבאים:
 
תחזוקה שוטפת ובדיקה תקופתית לרכב
 
מספיק שבדיקת בלמים רגילה תגלה בעיה קלה שיכולת להסתדר איתה גם בימים רגילים אך בחורף היא עלולה לגרום לך לסכנת החלקה על הכביש, נכון?
ומה עם הגוף?
בכל בוקר, הניעי לכמה שניות בכל הכיוונים את כל המפרקים הגדולים בגוף: קרסוליים, ברכיים ומפרקי הירך, כתפיים, מרפקים ושורש כף היד, ועמוד השדרה. פיתול, כפיפה צידית או פשיטה וכיפוף תעזור לכל המערכת להיות ״משומנת היטב״ גם כשקר ולא לגרום לתאונה, כלומר, פציעה מחוסר תנועה.
 
תחזוקה לפנסי הרכב
השימוש בפנסי הרכב בעונת החורף חשוב מאין כמוהו, גם לראות וגם להיראות.
ואנחנו?
כמו שהחתול שלי מבלה כמה שיותר באור השמש, כך כמובן גם אני הייתי רוצה. ריאליטי צ׳ק - לוקחת ויטמין די, ומשתדלת שיהיה בבית ובעבודה תאורה חמה. כמובן, כמה שיותר לבלות בחוץ עד שהימים יתחילו להתארך, לטייל, לעסוק בספורט או סתם לשחק בכדור בחוץ עם הילד של השכן / הכלב שכבר לא ישן / הקיר שמתיישן יעבוד מעולה!
הכנת רכב לחורף - אחד הדברים החשובים בחורף - בדיקת בלמים
חשובה כפליים בעונת החורף.
ואת? מתי בפעם האחרונה אמרת ״לא״ למשימה שבאמת ממש לא בא לך עליה? מתי לקחת לעצמך פסק זמן ונחת רגע? על באמת, נתת לעצמך לנוח עד שכל מערכת העצבים נרגעה ואת הרגשת כמו אחרי כוס תה טוב עם קליפת קינמון וג׳ינג׳ר, ואפס סטרס? אם עצרת לרגע כדי לחשוב על התשובה, הגיע הזמן לאחה״צ חופשי.
הכנת רכב לחורף - נוזלים לרכב זה דבר חשוב!
ממש חשוב בעונת החורף: החלפת שמנים, נוזל נגד קפיאה במצנן, נוזל לשמשות הרכב.
שאספר לך קצת על עונת הסתיו, ״העונה של היובש״ במונחי הרפואה הסינית, או שהרגשת? מה עושים?
מטפלים בעור מבחוץ: כל מה שנעים ומוסיף לחות ממש חשוב, כי העור מהווה מערכת הגנה לגוף. מטפלים בעור מבפנים: מוסיפים לאוכל ולשתיה מה שאוהבים ומתאים לעונה: חליטת צמחים מחממת (קליפת קנמון, ג׳ינג׳ר, לימון, הל ומרווה) מרקים מירקות שורש שאפשר לבשל עם עצמות (אם אוהבים) כדי לחזק את הכליות. כדאי להוסיף לנשנושים פרי הדר שיש בעונה עכשיו, אבוקדו ופקאנים, שעשירים בשומנים וויטמינים. כך גם העור משתפר וגם האיברים הפנימיים, המוח, מערכת העיכול והמערכת החיסונית!
הכנת רכב לחורף - צמיגים גבירותי צמיגים!
צמיגים שחוקים הם סיכון כפול בעונת החורף. חשוב מאוד לבדוק גם את לחץ האוויר שעלול להשפיע באופן ישיר על ההיגוי ברכב.
בואי, לא נראה לי שבא לך שאספר לך על הצמיגים שלי.
מה שכן, אספר לך שכדאי להמעיט במתוק, בפחמימות ריקות (אמרנו סופגניות?) ובמוצרי חלב, שעלולים להכביד על המערכת החיסונית. אם את חושבת על הסופגניה הבאה, תחשבי ששווה שתהיה לך מערכת חיסונית חזקה יותר ממתוק של רגע :)
בדיקת מצבר הרכב
האם קיימת זרימת חשמל נמוכה מהמצבר? יש לבדוק, ואם כן, החליפי אותו בהקדם האפשרי.
ואת? איך את ממלאת מצברים? ממליצה על ספר טוב, משחק כיפי, אחה״צ נעים חופשי, או סדנת ריקוד טובה בצפון!
 
מגבים תקינים
ברור, נכון?
גם אצלינו כמובן. ובכל זאת, אוסיף, שאם את מהמתקלחות הרבה, בעיקר בבוקר, בעיקר עם המון מים רותחים על הצוואר, שימי לב לסיים במים יותר פושרים או קרירים, ולא לצאת עם שיער רטוב מהבית. כדאי גם לכסות את הצוואר בצעיף או לסגור חלון בלילה אם המיטה מתחת לחלון, כדי שהעורף יישאר חם.
מאחלת לכולם נסיעה בטוחה ומהנה, חורף נעים ומלא תנועה טובה ובריאות!
untitled image

השאירי תגובה

×