כשאני מדברת על שמן כמרכיב משמעותי בתכשירים לטיפוח העור אני נתקלת בדרך כלל בתגובה מופתעת ואפילו נרתעת, אבל האמת היא שיש הבדל גדול בין השמן שאנחנו משתמשות בו לטיגון לבין השמנים המופלאים המותאמים לטיפול בעור שלנו: כשמשתמשים בהם נכון, השמנים תורמים באופן משמעותי וניכר לבריאות העור ולמראה שלו (כן, גם כשמדובר בעור שמן –  על כך בהמשך).

 

למה בעצם העור שלנו צריך שמן? השמנים הטבעיים מכילים חומצות שומן חיוניות, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. השמנים המצויים בתכשירי הטיפוח עובדים בסינרגיה עם השמנים הטבעיים של העור ומסייעים לו לשמור על איזון: העור שלנו מייצר באופן טבעי שמנים וליפידים במטרה למנוע אובדן מים ולשמור על הלחות בתוך העור. כשמשהו משתבש, כתוצאה ממזג אוויר יבש למשל, תכשירים המכילים שמנים משלימים את החסר ומחזירים את העור לאיזון. לשמן יש תרומה גם בחיזוק מחסום העור: הוא מרכך את העור, מעניק לו שכבת הגנה ומחזק את הדבק הבין-תאי כדי למנוע חדירת מזהמים וגורמים מזיקים. אם כל זה לא מספיק, לשמן יש גם תועלת משמעותית בשמירה על מראה עור צעיר וחיוני: הוא מעשיר את העור בקולגן, מטפל במרקם העור, משפר את גמישותו ומעכב את הופעתם של סימני ההזדקנות.

 

שמנים טבעיים המצויים בתכשירי טיפוח מבוססים לרוב על חלקים שונים של צמחים, פירות וירקות – הפרח, העלים, השורשים או הזרעים. תהליך הפקת השמן מתבצע לרוב ללא חימום, כדי לשמור על האיכויות של השמן ועל הוויטמינים והמינרלים שהוא מכיל. שמנים אתריים מופקים מצמחי מרפא, בדרך כלל בשיטה של זיקוק באדים. הם מתאפיינים בסגולות ריפוי, ביכולתם לחדש את העור וגם בניחוחות ייחודיים המשלימים את חוויית הטיפול ותורמים לרווחה הרגשית והפיזית. קיימת חשיבות רבה לשימוש במינון נכון של שמנים אתריים, ולכן עדיף להשתמש בתכשירים שנרקחו על ידי אנשי מקצוע ולא לרקוח אותם באופן עצמאי.

 

אז רגע, האם שמן יכול לטפל גם בעור שמן? התשובה היא כן: לחלק מהשמנים יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות, המרגיעות את העור האדמומי והרגיש וגם מסייעות במניעת סימני הפיגמנטציה הנשארים אחרי החלמת הפצעונים.

שומניות יתר של העור נגרמת לעתים קרובות דווקא ממחסור בשמן, המוביל לניסיון של העור לפצות על החוסר. תכשירים אגרסיביים המייבשים את העור מאיצים עוד יותר את התהליך הזה, ועלולים לגרום להתפרצויות אקנה. שימוש בתכשיר המתאים לסוג העור ומכיל שמנים עדינים וטבעיים עשוי לסייע באיזון השומניות, להסיר תאי עור מתים הסותמים את הנקבוביות ולספק לעור שכבת הגנה השומרת על הלחות שלו ומקנה לו מראה בריא וזוהר.

 

מסקנה? לפעמים מיתוס הוא רק מיתוס... לשמנים יש תרומה רבה לבריאות העור שלנו ולמראה שלו, וחבל לפספס את כל הטוב הזה שנתן לנו הטבע ונמצא ממש כאן, במרחק נגיעה.


השאירי תגובה

×